מתקפת סייבר גדולה: אתרים ממשלתיים הושבתו

קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on מתקפת סייבר גדולה: אתרים ממשלתיים הושבתו

הערכת מצב עם גורמי החירום במשרד התקשורת, זאת בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים | בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, השירות חוזר בהדרגה | כל הפרטים

האקר • אילוסטרציה צילום: סילמן קדר, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשד למתקפת סייבר נרחבת על אתרי ממשלה: מתקפת סייבר איראנית על אתרים ממשלתיים בישראל בשעות הערב. אזרחים דיווחו על קושי בגישה לאתרים ממשלתיים מקוונים, כמה שעות לאחר תחילת המתקפה הצליח מערך הסייבר להתגבר על התקלה.

בתגובה, הוכרז מצב חירום של מערך הסייבר הלאומי. לדברי גורם ביטחוני: מדובר בתקיפת הסייבר הגדולה ביותר שבוצעה נגד תשתיות ישראל.

שר התקשורת יועז הנדל אישר כי אתרי האינטרנט הממשלתיים שקרסו מוקדם יותר נפלו קורבן למתקפת סייבר, הנדל קיים הערכת מצב עם גורמי החירום במשרדו.
ממערך הסייבר נמסר כי "התקיפה כוונה נגד אתרי אינטרנט ממשלתיים ולא ביטחוניים – ובעיקר לא נגד מערכות מחשוב ציבוריות לפי שעה".

רפאל פרנקו, מייסד חברת code blue לניהול משברי סייבר, לשעבר סגן ר׳ מערך הסייבר הלאומי: ״זהו מצב חירום ומתקפה חסרת תקדים על אתרים ממשלתיים. ניתן להעריך כי מדובר בחלק מהחלפת מהלומות קינטית וסייבר על המיוחסת לאיראן, על רקע האירועים האחרונים".

בסוף השבוע האחרון קבוצת Black Shadow מבצעת מתקפה רחבה על הבורסה ליהלומים, באמצעות תקיפה של חברת תוכנה המספקת לה שירותים. לדברי מומחי אבטחה, מדינת ישראל הולכת לתקופה של הסלמה רחבה במרחב הסייבר, בדגש כל התקפות תודעה ומחיקת מאגרי מידע.

פרנקו מוסיף כי "התוקפים האיראניים אינם עושים הבחנה בין מטרות לאומיות לעסקיות, לכן אני ממליץ לעסקים וחברות להערך בהתאם. להעלות את הכוננות לתקופת החג וסוף השבוע הקרוב. מומלץ לשמור גיבויים נתיקים או פיזיים ומוצפנים".

כמו כן, יש לצמצם גישת ספקים חיצוניים למינימום הנדרש. רצוי לבצע בדחיפות סריקת פגיע טעות חיצונית ולעדכן בהתאם את המערכות, וכמובן, מומלץ להחליף סיסמאות באופן גורף בכל רחבי הארגון.

חברות code blue הייתה אמונה על ניהול משבר הסייבר הרחב ב2021, אז הותקפו אתרים רבים בישראל, על ידי קבוצות טרור איראניות. אז נחשפו פרטיהם של אלפי אזרחים בישראל בידי קבוצות פצחנים המזוהות עם איראן.

מרשות התקשוב ומערך הסייבר הלאומי נמסר כי בשעות האחרונות זוהתה מתקפת מניעת שירות על ספקית תקשורת אשר כתוצאה ממנה נמנעה לזמן קצר הגישה למספר אתרים, בהם אתרי ממשלה. נכון לשעה זו כלל האתרים שבו לפעילות.



0 תגובות